Aitame omavalitsuste ja haridusasutuste meeskondadel vajalikke haridusuuendusi koos mõtestada ja ellu rakendada - nõustame, koolitame, inspireerime ja aitame protsesse juhtida.
Millega saame aidata?
Haridusuuenduste edukas juhtimine
Aitame läbi projektijuhtimise ja konsultatsioonide lahti mõtestada ning rakendada haridusvaldkonna strateegilisi muutusi. Seal hulgas anname uuendusi ettevalmistavale meeskonnale selleks vajalikud teadmised ja oskused.
Organisatsioonikultuuri ja koostöö tugevdamine
Viime läbi seminare ja koolitusi haridusvaldkonna strateegiliste muutuste lahti mõtestamiseks. Seal hulgas aitame tugevdada, inspireerida ja tunnustada teie meeskonda nende muutuste rakendamisel.
Teenuseid saab vastavalt soovile kohandada ühe või mitme kohaliku omavalitsuse, haridusasutuse või koostööorganisatsiooni tasandile.
Keda saame aidata?
- Kohalikud omavalitsused, kes tahavad olla haritud ja võimekad koolipidajad
- Haridusuuendusi eest vedavate organisatsioonide juhid ja meeskonnad
- Haridusuuendusi toetavad eraettevõtted ja üksikisikud
Omame mitmekülgset koostöökogemust eri projektide näol. Tutvu lähemalt tehtud ja tegemisel töödega siin.
Meie lähenemine
Haridusuuenduste strateegiline mõtestamine ja rakendamine
Peame kujundama keskkonna, mis aitab õpilastel unistada ja kutsub üles tegutsema /M.Fullan.J.Quinn, J.McEachen “Sügav õppimine”
- Muutunud õpikäsituse mõtestamine (õppimise eesmärk, õppimise ja õpetamise meetodid ning keskkond)
- Arengu- ja õppekavade nüüdisajastamise vastutus – pidaja ja haridusasutus
- Ainevaldkondade ülene projektiõpe (MATIK+ planeerimisest rakendamiseni)
Haridusuuenduste väärtuspakkumise kujundamine ja rakendamine
Aega ei saa juhtida, juhtida saab iseennast /Ardo Reinsalu
- Haridusasutuste ja nende pidajate koostöökultuuri arendamine
- Õpetajate töö-ja palgakorralduse kaasajastamine (tausta analüüs, finantsmudel, põhimõtted)
- Õpetajate ja koolijuhtide järelkasvu strateegiline planeerimine
- Haridusasutuste juhtimise hindamine ja arendamine
Haridusuuenduste võrgu kujundamine ja rakendamine
Eesmärk ei ole uuesti jalgratast leiutada, vaid leida uusi viise, kuidas jalgrattaga sõita /Daan Roosgaarde, Hollandi disainer, arhitekt ja novaator
- Avalike teenuste (nt hariduse, kultuuri ja noorsootöö) sidususe tugevdamine
- Haridusvõrgu juhtimise uute mudelite rakendamine
- Kohalike omavalitsuste koostöö ja kokkulepped haridusvõrgu korraldamisel ning avalike teenuste arendamisel
Teaduspõhine lähenemine
- Lähtume Kanada kooliuuenduse professori Michael Fullani kahest olulisest põhitõest:
- Ühegi uuendusega ei saa kaasa minna enne, kui me selle tähendust ühiselt mõistame.
- Valmis vastuseid pole olemas! Muutuste teooria ütleb, et kuigi 25% parimatest praktikatest on võimalik üle võtta, nõuab 75% lahendustest kohandamist vastavalt elluviijate endi oludele.
- Tugineme kvaliteedijuhtimise pioneeri W. Edwards Demingi lihtsasti mõistetavale ja heaks tavaks saanud käsitlusele (ingl Plan–Do–Check–Act), kuidas süsteemselt täiustada tegevuste ja eesmärkide vahelist suhet. Omavalitsuse või haridusasutuse meeskonnaga koos kaardistame hetke olukorda, püstitame eesmärgid, loome plaanid ning seejärel aitame neid ellu viia. Rõhk on organisatsiooni meeskonna õppimisel.
Koostööpartnerite tagasiside
Võta ühendust
Haritus OÜ
Salu tee 47-1, Lohkva küla, 62207 Luunja vald, Tartu maakond
Tel: +372 522 0894
E-post: info@haritus.ee